onsdag 18 augusti 2010

Hello, Hej.

Som Händige Manny skulle ha sagt.

Nu är det ett tag sedan sist. Men det är verkligen stor risk för dödssynden lättja under sommaren.

Det har blivit några besök på loppisar och auktioner under sommaren, men även byggande och renoverande.

Före midsommar jobbade vi med sovstugan som min pappa gett oss. De första tre veckorna av sommaren var vi i Norrfjärn och njöt av solen och lugnet. Sedan bar det av hemåt igen, och här har vi varit resten av sommaren. Fotboll, jobb, fotboll och jobb.

Ett av projekten vi gjorde i Norrfjärn, var att ordna till en funktionell klädförvaring. Vi har tidigare bara låtit kläder och skor ligga i väskorna eller på soffan, där allt så småningom hamnar. Nu var det dags att ändra på det, vi åkte till IKEA med re.dos familj. Det blev en hyllförvaring i tyg.


Det bar mig emot att bära ut portapotin, den förgyller vilket rum som helst. But it had to go... Uppe på hyllan låg en trälåda full med diverse skrot, helt nödvändigt att ha liggandes!?


Här är min välstädade smink-/hår-/beauty-hörna. Bilden till höger visar hur lådan med diverse skrot har blivit utburen och en rundstav har satts upp.

Den här undersköna resväskan hittade jag på en loppis/antikaffär utanför Härnösand, för endast 20 riksdaler!


Slutresultatet, efter endast någon timmes arbete kunde man må gott för att man i alla fall hade gjort någonting under semestern! Om ni undrar så är det inte mina blöjor som syns på bilden till höger... Mina är större!

Good bye, Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar