måndag 30 augusti 2010

Gratis är gott!

Har varit och fyndat, säger inte var denna gång. Men det är inom Norsjö kommun, så mycket är säkert! Och med fyndat menar jag GRATIS!

Det ena fyndet är en stor skål, dock en läckande spricka i den, men det är en trevlig liten detalj i köket (ja, skålen... Inte sprickan). Den får väl så småningom tjäna som fruktskål eller till något o-blött. Den var mindre fräsch när jag tog hem den, men efter en liten behandling så blev den som ny. Eller, nä... Men nästan!

Det andra är en trasig Prunus-kopp från Gustavsberg. Varför i all sin dagar drar jag hem en trasig kaffekopp kanske någon undrar, men det är inte svårare än att jag tycker mycket om motivet. Så istället för en trasig kaffekopp, så är det numera en hel och fin ljushållare.

Det sista är egentligen två saker, men i samma tema. Vid ett besök på det berömda palatset: Knut'n så hittade jag en avskyvärd liten kattstackare, så ful att det gjorde ont, med lugg och allt. Men jag har vant mig vid den lilla styggingen och numer tycker jag den är väldigt charmig. Samma dag när jag hittade åt fyndplatsen så fann jag den andra katten, lika anskrämlig och oemotståndlig. De ska få pryda lill-stugan; Vinkelbo när det beger sig.

Och visst sa jag att allt detta var gratis?

3 kommentarer:

  1. Jag sa det när du kom hem med skålen och jag säger det igen, den där skålen har någon haft vid sin säng och urinerat i...

    Fast det sägs ju att urin har en renande effekt.

    SvaraRadera
  2. Men så äckligt snuskigt! Jag ska ALDRIG äta frukt hos er!

    Till er som inte vet var hon "fyndat": ring mig!

    //big-sis with the fat wrist.

    SvaraRadera
  3. Som att det skulle hindra dig! =)

    SvaraRadera