fredag 26 februari 2010

2 nyheter

Här har det hänt grejer på lampfronten.

För någon vecka sedan hittade jag en passande lampskärm till min vackra bordslampa. Min plan har varit att hitta en fin skärm-ram, som jag kan färga i en passande färg. Ännu har jag inte kommit på vilken färg som passar lampan bäst, så den får fortsätta vara vit. Innan fanns ett härligt, porrigt tyg med grön frans. Hade det inte skurit sig ohyggligt med lampfoten, hade jag kanske haft kvar den för lite vardagserotik. Skärmen med det porriga tyget gick lös för 20:- på lokala second hand-butiken.

Den andra lampan är ny för vårt hem. Idag flängde jag och min mor runt i samhället. Vi stannade av vid ett hus där det var ombyggnationer och på bordet stod en lampa, som jag såg för flera månader sedan då jag gick in i det huset. Den gången hängde den i taket och det var inte tiggar-läge. Men idag stod den som sagt på bordet, med sladden avklippt. Lite försynt frågade jag: "-Vad ska ni göra med den här lampan??". Och då fick jag den! Eftersom jag inte har någon skam i kroppen såg jag snabbt till att roffa åt mig lampan och gick (läs gick ner i seger-split) ut till bilen. Nu ska jag bara fixa sladdarna och byta glödlampa till en mindre iögonfallande. Tror den ska få börja hänga i något fönster. Sedan får vi se vad som händer med den, men jag ska inte göra mig av med den!


Tack Långe Farbrorn, jag är SÅÅÅ glad över lampan!

1 kommentar:

  1. väääldigt fina fynd du gjort, senapsgult verkar vara färgen du faller för i nuläget =) hänglampan är jag mycket avundsjuk på!

    SvaraRadera