måndag 15 februari 2010

Svärmorsrutor

Har länge velat hålla på med något kreativt. Målandet nere i källaren har stått stilla, det känns tungt att gå ner i kalla källaren när vi har det så mysigt här uppe. Fick dock leva ut mina konstnärs-drömmar för över en vecka sedan. Handledaren på skolan kom in till mig och frågade om jag inte ville rita en bild till bildtävlingen, det var nämligen så få inlämnade bidrag. Så jag knåpade ihop en bild som i slutändan blev riktigt bra. (Lägger in bild senare). Och min mamma ville också lämna in ett bidrag, så hon tyckte jag skulle lämna in ett kort jag tagit på henne och Iris. Så jag valde ett jag tycker bäst om, och skrev en liten text. Det blev allmän röstning under kärleksveckan... På fredagen annonserades vinnaren, och min bild och mammas bild fick lika många röster, så det blev delad seger. Så jag är nöjd.

Torsdagen innan var också en lyckans dag. JAG KLARADE TENTAN! Fick till och med C, vilket är otroligt. Jag hoppades på ett E (godkänt, där A är bäst).

Men åter till rubriken... Fick besök av svärfars i helgen, och kära, underbara svärmor som hörde min bön i julas, hade tagit med sig virknål och garn och några mormorsrutor. Så i helgen lärde jag mig virka mormorsrutor och målet är en filt i härligt brunt-blått-vitt.



Åtta gjorda, sjuhundrafemtiotvå kvar!

2 kommentarer:

  1. Jaaa, grattis till bildvinsten! ;) Du ritar ju otroligt bra, men lite väl avslöjande ibland har jag sett på tidigare verk...
    Fasiken vilka underbara mormorsrutor! Vi får boka in en dag med skumpa på toa och virkn ing tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. grattis till bilderna och tentan =)
    tur att det bara är sjuhundrafemtiotvå rutar kvar :P

    SvaraRadera