torsdag 11 juni 2009

Tredje gången gillt!

Nu börjar det vara på gränsen till absurdum! Tredje gången på sex veckor som migränen kommer instormandes. Nu får det vara nog! JA DET FÅR DET!

Detta var igår alltså, och idag ringde jag sjukan för att få en tid hos läkaren. Allt gick som smort; jag ringde in 08.12 och fick till svar att 08.15 skulle de ringa upp. Som smort! Sen började skiten hopa sig!

Jag förklarade mitt problem, och att jag verkligen skulle vilja komma in och få möjliga orsaker till varför det varit så många anfall den senaste tiden (fast jag tror jag har en aning), sedan skulle det inte skada om jag fick utskrivet lite starkare medicin än den receptfria som knappt hjälper (men igår tog jag Zumo, och det gjorde anfallet en timme kortare).

Till svar fick jag: Tyvärr har vi inga tider under hela sommaren, det är bara akuttider.

Jag är inte dummare än att jag förstår att man måste göra så här, men va faaaaan. Jag är inte världens mest förstående när jag har migrän. Så idag har jag varit väldigt spak, yr och ljuskänslig. Men har inte haft ont i huvudet i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar