tisdag 16 juni 2009

Första semesterveckan

Puh vad mycket som hänt! Vet inte i vilken ände jag ska börja...

Efter skolavslutningen och migränen var jag fortfarande lite omtöcknad. Kändes inte helt OK, men vi hade blivit tvingade att bjuda över några vänner (kan jag kalla er så, Errajka?) för att grilla, så det var bara att suck it up och bita i det sura äpplet. Snälla som dom var tog dom med sig egen mat! Vi behövde inte bjuda på så mycket.

Det blev en riktigt trevlig kväll, grillade god mat, fikade och såg lite Talang innan det var dags för gästerna att bege sig hemåt. Efteråt började den stora våndan!

Inte för att det skulle bli mycket disk, oh nej! Jag gruvade mig inför den kommande dagens stora event! Fromhedens damlag hade tagit på sig att plantera skog för att tjäna lite pengar. Vi skulle sätta 22 000 plant, och jag kände mig inte alls up for it! Men döm till min förvåning så blev det en trevlig dag (bara lite regn på slutet), innehållandes en svägerska som åt en larv för 20:- (hon skulle få 20:- om hon åt larven, det var inte larven som kostade 20:-). Dessutom är plantering ett riktigt bra träningspass... Kände mig riktigt öm i hela kroppen dagen efter.

Men nu ska jag inte gå händelserna i förväg. Eftersom vi var så duktiga (antar att tjejer är mer effektiv) så hann vi klart med hela planteringen innan kl. 17.00 som det var tänkt. Halv tre kom vi oss från hygget. Så istället för att göra en snabbdusch i diket med kallvatten, hann jag hem och duscha och byta om inför kvällens stora reunion (10 år sedan jag gick ut nian). FAN vad gammal jag är!

Inte bara dagen var lyckad, det var otroligt härligt att se alla gamla klasskamrater igen. Och jag kan inte påstå att vi såg äldre ut nån av oss! Det är nog bara de som är yngre än oss som förfaller!

(Küngen passade på att göra ett gästspel på klassåterträffen)

Sedan på söndagen åkte jag med sambon, barnet, lillasystern och larv-ätar'n till Skellefteå, dels för att handla och dels för att se sambon spela match i ösregnet. Klockan 22.00 var vi åter hemma, blöta och med en MAX-burgare i magen = SMASK! Tog inte lång stund innan hela familjen sov. Och hips vips var det måndag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar