fredag 5 juni 2009

Fynd fynd fynd!

Har äntligen kommit mig på second hand-butiken. Och vad mycket saker jag hittade!!

Skorna var dagens högpunkt. Blev överlycklig när jag hittade en korg med MASSA skor. Men de här var de bästa av högen, så det blev bara dom. Trots att jag hade sambons tillåtelse att köpa flera! I alla fall kostade de bara 20:-. Muggarna blev en trevlig överraskning. Vi hade köpt en sån mugg för snart ett år sedan, och sedan prismärkte de två likadana muggar 10:-. Och det betalar jag inte för en mugg-jäkel! Men nu tyckte sambon det var dags att köpa några till. Så jag tänkte att man kan ju höra om man inte får mängdrabatt... Jag visste inte heller priset på böckerna, så jag lämnade muggarna och böckerna vid kassan. Senare när det var dags att betala frågade jag om priset; "-Ja, böckerna tar vi 10:- för när de är så fina." (Skit tänkte jag... Det var ju inte superbilligt). "-Och muggarna... Vad tar vi för dom?" och så gick hon mot hyllan där de två andra muggarna, som var prismärkta, stod. (Nej nej nej nej, tänkte jag). Sedan kom hon tillbaka; "-Ja, dom tar vi 2:- för.) *Gulp* Det blev ju billigare än vad jag tänkt, så billigt att jag skämdes lite. Men inte tillräckligt för att öppna munnen och berätta om de två likadana muggarna som kostade 8:- mer. Så hela kalaset gick lös på 48:- = FYND!

Vi hittade även lite mer som vi hoppas finns kvar om och när vi får ett större boende. *hoppas hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar