lördag 14 maj 2011

Veckogamla "fynd"

Besökte loppis i Renström på väg till sambons bortamatch (fotboll), dyrt men mycket i min smak.

Jag lämnade stället 250:- fattigare (JAG VET! Snor-mycket för att vara jag! Och jag har garanterat gjort två o-fynd!) Blev burkar (nähä!) och paret ljusstakar (låg-oddsare!).

150:-, men kommer göra sig fint i nya huset.

Fräscht invändigt.

Fler Irisar, kan inte motstå dem! 100:- och enligt försäljaren gamla (men vad vet jag?)
Idag blir det en ny match för sambon, men hemma så ingen loppis idag! Ha en fortsatt trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Fina fynd, och det var klart bra priser även om vi fyndare ibland kan tycka att allt över en tjuga är dyrt. ;)

    SvaraRadera
  2. spännande majolika-ljusstakar! tack för länkningen, ska länka till dig också!

    SvaraRadera
  3. Randiga: Tack!

    Trillivippa: Ja, det är ju så! Och det underlättar inte att jag är supersnål - vilket gör att jag prutar, med resultatet att ingen vill gå på loppis med mig för jag är "pinsam". =)

    Allt det gamla goda: Tack för den informationen! Nu har jag lärt mig något nytt. *googlar: Majolika...*

    SvaraRadera