måndag 4 januari 2010

Müschligt!

Igår åkte jag, sambon och skrutt till Iggesund och hälsade på några kompisar. Vi kom dit vid 11 och åkte därifrån kring 2. Kort men mycket trevligt! Anledningen till det korta besöket var att vi hade reserverat bord på tandoori-restaurang i Sundsvall klockan 6. Så det var bara att sätta sig i bilen, köra hem till Gnarp. Vila några timmar (eller sambon vilade genom att spela lite fotboll) och sedan köra till Sundsvall. Men då lämnade vi skrutt hos farmor och farfar. Nu skulle vi mysa till det, vi vuxna emellan.

Det var väldigt god mat på restaurangen. Jag beställde en grönsakspirog till förrätt, och sambon en tomatsoppa. Till det även lite Nan-bröd. Varmrätten jag åt var en Lamm Tikka Balti, och sambon tog en kyckling nånting. Riktigt gott! Lite kaffe för sambon och chaè-thé till mig och sedan iväg (riktigt qwédu) till biostaden. Vi hade reserverat platser för Sherlock Holmes med presentkorten vi fått i julklapp. Trots att vi var JÄTTEMÄTTA tryckte vi i oss popcornen innan filmen började!

Men just som salen höll på att fyllas noterade jag en kille som gick förbi oss på vår rad och satte sig längst ut mot andra sidan. När han hade satt sig så kom ett par, en ung blond tjej och en mörkhårig kille. Det verkade inte som om dom två skulle få sitta bredvid varandra utan killen satte sig på raden framför vår, och precis framför killen som gått förbi oss alldeles nyss. Jag och sambon satt och tittade runt i salen, när jag plötsligt märker att killen som gått förbi oss, lutar sig fram och "knäcker ett ägg" på huvudet på den mörkhåriga killen som just satt sig där. Eller, han knäckte inte ägget, utan han lät bara ägget rinna ut, om ni förstår vad jag menar. Och killen som blir äggknäckt, märker inte av det så mycket utan stryker bara över håret litegrann..

Jag tittar på sambon, sambon tittar på mig... "SÅG DU VAD HAN GJORDE????" viftar jag med ögonen. "JA!!!!!" fladdrar sambon lätt tillbaka.

OH MY GOSH! Jag kunde inte hejda mig, jag fattade ingenting. Hur ska det här gå? Killen i stolen framför måste ha känt det, och eftersom vi bor i Sverige så ska man inte brusa upp, men skulle han låta hela saken gå passera förbi? "Nä" skakade vi på huvudena, "de måste känna varandra". Men under hela filmen pratade de inte med varandra. Och när filmen var klar (bra film förresten) så såg vi ingen skymt av den mörkhåriga killen, bara han - äggknäckar-killen, som stod kvar och tittade på eftertexterna.

Vi gick på toa, och när vi gick därifrån upptäckte vi mörkhåriga killen stå i entrén och vänta. Och jag var tvungen att stå 15 meter bort, bakom 2 omgångar fönster och se vad som skulle hända (knäpp? Jo vars!). Mycket riktigt, senare kom äggknäckar-killen och de umgicks tydligen. Det var skönt, annars hade jag nog inte kunnat sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar