måndag 25 januari 2010

Bilbesiktning

Fem minuter i åtta skulle bilen besiktigas.. Det gick utan anmärkningar, bara en "Bra att veta". Samt att vinterdäcken sjunger på sista versen. Och det är tur det, för nu har vi kört två vintrar med friktionsdäck och även om det ska vara bra däck, så känns det lite osäkert att inte ha dubb. Men nästa vinter blir det dubb... eller, man vet aldrig. Hips vips är det kanske dubbfria, man ska aldrig säga aldrig!

Dit jag vill komma iaf, är att det var tur vi inte köpte någon ny soffa. För i dagsläget kommer vi måsta spara alla våra surt förvärvade slantar. I och med större boende, blir hyran högre och eftersom jag inte drar in några pengar måste jag flirta med Sugar Daddy. Sedan nya däck på det... Då är det bra om vi sparar in de kronor vi kan.

Men samtidigt känns det bra, jag har inte tänkt köpa några dyra saker nu. Vardagsrummet är möblerat och jag har inget behov av några fler möbler. Möjligtvis hittar man någon fin tavla som man kan ha på övervåningen, men inget jag absolut måste ha.

Nu ska jag ta mig an kemin igen. Det var en lugn vecka, förra veckan... Behövde lite lugn och ro efter tentan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar