torsdag 8 oktober 2009

But wait! She's about to crack!!

Igår var jag och Iris och badade på babysimmet. Det finns knappats något mer rofyllt än att höra vattnet som porlar och ljuset som sprids från bassängen. Igår var det förutom oss, bara tre vuxna och fem barn. Så det var gott om utrymme till allihopa.

Det är så underbart fridfullt att se skruttungen tjompa på med ankor, båtar och åka rutschkana. Sen att hon doppar näsan och munnen och dricker lite vatten, får man ta. Det är ju mitt fel att hon suger i sig nån liter varje gång. Hon vill ju göra som mamma, när hon bubblar under vattnet! Men hon har inte fått till bubblet än...

Först gick vi till barnpoolen, satt där i över 20 minuter, sedan ner till stora bassängen, men där är det inte lika kul, så det blev bara 10 minuter. Tillbaka till barnpoolen, och med 20 min kvar av timman gick vi till bubbelpoolen. Och eftersom det är onsdag så är alla bassänger uppvärmda. Stora bassängen är varm, barnpoolen är varmare och bubbelpoolen är varmast! Det är nästan så att man hör hur fläsket läggs i het panna då man vidrör vattenytan med knubbtån. Men där satt vi och njöt tills vattengympan startade. Upp ur poolen, alldeles röd och go', in i duschen och så var vi ombytta och klara. Iris slocknade så fort hon satt sig i bilstolen. Vi åkte till mormor och var där tills morfar och sambon (min sambo, inte morfars (det hade varit intressant)) kom från Norsjö. Sen åkte vi hem vid 19-tiden.

Hemma hängde jag upp baddräkterna och handdukarna. Min baddräkt, märkte jag, är genomskinlig från mitten av ryggen och ner. Just härligt att veta när man legat hela jävla förmiddag med arslet i vädret i en barnbassäng, frustandes som en val som strandat. Tur att det bara var, förutom oss, tre vuxna och fem barn. Plus alla anställda som satt på andra sidan glaset med blicken mot barnpoolen. Plus alla kommunalarbetare som, dagen till ära, beslutat sig att titta till rutschkanan i barnpoolen.

Here she is, the famous butt crack!

1 kommentar:

  1. Ååå, jag har en liknande baddräkt. De är så snygga, luftiga och utmanande ;)

    SvaraRadera