fredag 25 september 2009

Praise the Lord!

Jag tackar gud för den lokala second hand-butiken. Blir överlycklig varje gång jag går in där och hittar alla möjliga fynd!

Och tisdagen som var, gjorde mig inte besviken. Jag gick runt i butikens första del, koncentrerade mig lite väl mycket på dukar och tyger, för jag tänkte det vore kul att hitta några fina som jag kunde sy kuddar av. Och med min gravid, second hand-ogillande, kompis i följtåg, hade jag inte allt för bråttom runt. Men jag lyckades faktiskt omvända henne lite, hon köpte två tavlor, dock till hennes farbror, men ändå!

Men när vi avklarat första delen, började vi närma oss den delen av butiken jag gillar bäst. För här hittar man guldkornen. Möbelavdelningen med lampor och diverse prylar.

Och där stod den!

Den ultimata middagsmöbeln! Ett runt bord, med fyra stolar, i mitt träslag. Det som jag bara gått och väntat på. Överlycklig, klev jag fram mot bordet och kände lyckan abrubt bytas ut mot missnöje. Bordet var redan tingat, bara bordet. Inte stolarna. Men som den snikne person jag är, så tingade jag den i andra hand, skulle den inte längre bli tingad skulle jag ha den!

Detta var i tisdags, torsdags var jag förbi där för att leta efter en gjutjärnspanna åt mor, och i samma veva gick jag ut till möbelavdelningen och bordet stod kvar, fortfarande tingat av två personer.

Idag ringde butiksföreståndarinnan och sa att bordet; det var mitt!

JOY TO THE WORLD!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar