måndag 21 september 2009

Double FECK!

Åkte ner till Gnarp på snabbvisit. Och med snabbvisit menar jag SNABBVISIT! Direkt efter sambons match, (klar 16.00) åkte vi hem; bytte blöja på dottern, bredde mackor och packade snask, frukt och juice i kylbag, för att sedan 16.30 sätta oss i bilen och gasa på söderut.

Fem timmar senare parkerade vi bilen på infarten till sambons tidigare adress: Föräldravägen 4ever, 8längtar5 hem2 Gnarp.

Väl framme fick skrutt springa av sig lite, sedan krypa isäng runt midnatt (helstörd nattsömn). Mitt i natten skuttar sambon upp i panik; VAD ÄR DEEEEEET?!!!!!!!!!!???!! viskar jag. IRIS RAMLA UR SÄNGEN!!!!!!!!!!!!! viskar han lågmält tillbaka.

Senare under söndagen berättade sambon att han inte hittat Iris direkt, utan han hade klivit över henne, gått till andra sidan sängen och när hon inte var där - fått lite panik. Men då han hittade henne sov hon gott på kudden (vi lagt dit i förebyggande syfte) på golvet.

Men iaf, resten av natten fortskred utan några större incidenter. Däremot ringde väckarklockan på tok för tidigt. Seven o'clock är inte lagligt en lördag! Men vi var illa tvungna; Sambon hade skola i Härnösand under dagen så han avvek från platsen redan kl. 8.00. Jag och skrutt däremot fick ta det lugnt och hälsa på hos faster och kusinerna. Sedan en titt i Raskens och vidare tillbaka upp på Gnarp. Där skulle vi intaga en ljuvlig lunch, bestående av rester, innan vi skulle tränga in oss i bilen upp mot Härnön.

KRUNCH! Den ljuva lunchen fick ett abrupt slut. Tydligen gjorde mina tänder en selektiv tabbe när de beslutade sig för att, med kraften av flera TerraNewton, tugga sönder en diamantbit som förvirrat sig ner i taco-soppan. Vilket resulterade i att jag nu på morgonskvisten fick ringa och boka tid hos tandläkarn.

Och nu när jag skulle vältra mig i mitt tragiska öde, på bloggen, letade jag efter en lämplig bild att illustrera min sönderflisade tand. Så jag sökte på en bild med texten tandskada och fick fram följande:

Tandskada

Tycker denna bild sammanfattar min trasiga tand bättre än vilken ilande tandbild som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar