söndag 27 september 2009

Från fredag till söndag.

I Fredags åkte vi och såg Flickan som lekte med elden, andra filmen av Stieg Larsson. Tycker den inte var lika bra som ettan, men med tanke på Noomis tolkning av Lisbeth, så ger jag filmen en 4:a av 5.

Kanske får filmen sitt höga betyg tack vare att jag blev så glad över att jag skulle få köpa bordet och stolarna på second hand-butiken. Nu gäller det bara att hitta en plats där bordet kan stå tills vidare. För i dagsläget ryms inte bordet i vårt lilla kök. Men vi har fått höra att den andra hyresvärden i huset har planerat att flytta ut efter hösten, och det känns verkligen muntert. Inte för att han flyttar ut, utan för att vi får större plats att leva på. Och så håller jag på att bli innerligt trött på väderomställningarna som råder i vårt hem. Trots en närmast tropisk hetta på övervåningen, råder det inte bot på det arktiska klimat som orsakar frostskador på blottade mjukdelar, i köket. Som jag nämnt i tidigare inlägg så finns blott ett av nedervåningens fem element, i köket. Men jag vet redan hur jag skulle vilja möblera den dagen vi får rå om hela huset.

Sedan bar det av till Kalix för serieavslutning i fotboll för sambons lag, på lördagen.

Idag, har jag jobbat med byrån och försökt få den färdig. Nu ska det inte vara mycket fix kvar på den. Jag har även läst in mig på manga under några dagar. Fick nämligen ett telefonsamtal för någon vecka sedan då en kvinna från ABF inledde samtalet med: "-Jag har hört att du är duktig på att rita." Det visade sig att hon sett en teckning jag gjorde under våren, jag ritade tre av studenterna på lärcentrumet (däribland re.do) och ansvarige på lärcentrumet såg denna och kopierade den till sitt rum. Och där hade ABF-kvinnan sett min teckning och frågat vem som ritat den. På så vis blev jag kursledare för manga-kursen som ska hållas v. 44. Därför har jag kommit underfund med att jag ska sprida mer av min "konst" på samhället. Kanske ringer kyrkan och vill ha en ny takmålning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar