måndag 14 januari 2013

Krönika

Dags att summera 2012...

Det har varit ett omtumlande år, både det värsta och ett av det bästa jag haft.

Bäst med året är Viola, men förutom det hade jag nog kunnat hoppa över 2012. Detta år går till historien som året då älskade personer försvann ur våra liv - alldeles för tidigt. All min kärlek till er som förlorat någon kär.

Det går inte en dag utan ett minne som virvlar förbi och sticker till av saknad.
--------------------------------


2012 var ombyggnationernas år.

- Vår toalett genomgick stora förändringar under mars-april. Och numera då jag duschar borta, inser jag hur fantastisk vår är! Bilder på resultatet hittar du här.

- Även vår lilla toalett fick sig en uppsnofsning, tänk vad lite färg kan göra!

- Sovstugan flyttades hit och stoltserar äntligen på vår gräsmatta. Bilden är tagen i härlig grönska och innan stugan målades grå.

- I sommarstugan byggde käre svärfar och barnbarn sovrum på övervåningen. Därefter gick sambon in med murbruk och spatel och putsade muren.

- Sist men inte minst påbörjades växthus-projektet - som närmast är ett orangeri. Sambon och min pappa gjorde underverk med några gamla fönster och under 2013 ska vi avsluta jobbet med att lägga golv och fixa till insidan. Längtar efter att sitta här med diverse dryck och bara andas.





2012 var året då jag hittade en drös roliga fynd.

- En del fick följa med hem till oss (Bordet och stolarna)
- En del fick följa med hem till oss och sedan vidare till någon annan (Pallen och Åsnan)
- En del fick stå kvar på hyllan och invänta någon annan (Den religiösa butt-plug:en)


- En del fick skickas hem till oss efter vunna auktioner (Boschen)
- En del fynd stod bara och väntade på mig,  helt gratis! (Telefonbänken)


Förutom fynd och byggen blev det 2012 året då jag fick fason på våra orkidéer.

De blommade som aldrig förr, och förhoppningsvis ska de blomma fler gånger! Jag sammanställde mina skötselråd i detta inlägg.




Men det jag väljer att förknippa året med;

2012 var då familjen utökades med Viola.

Vi måste verkligen vara världens lyckligaste föräldrar som fått två så fantastiska tjejer!


Gott nytt 2013!

1 kommentar: