torsdag 13 december 2012

Julbord

Imorgon blir det första julbordet för i år, har satt höga förväntningar. Är så jävulskt sugen på Janssons frestelse!

Ett annat julbord är det bord jag just köpt på Knut'n (where else). Var ute efter stolar, kom hem med 6 stolar och ett bord med inläggsskivor. Eller kom hem och kom hem... Det står fortfarande där jag köpte det, hade inte möjlighet att frakta hem det nu, men förhoppningsvis hittar de hit imorgon på ett eller annat sätt.

Och eftersom vi har blivit ett bord rikare, har vi ett bord över - sagt och gjort: Utannonserat halvtimmen efter köpet. Ett riktigt nice bord, hade gärna hittat ett perfekt ställe till det här hemma. Men hur ofta har man rum för två matsalsbord i ett hem som inte är en herrgård?


Bild från vårt gamla vardagsrum. Underbart fin... (gäller även mannen vid bordet).

4 kommentarer:

  1. Men heja! Du hittade vad du sökte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hittade det när jag och mamma åkte dit, så jag är SÅ nöjd!

      Radera
  2. Åh ja, som man längtar efter julbord nu! Jag får hålla mig ända tills på torsdag...
    Ska bli kul att se nya bordet och stolarna, jag tyckte att det gamla såg väldigt fint ut så nya måste ju vara hur bra som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julbordet var gott! Jag siktade in mig på proteinet, potatis har jag hemma... Men självklart lastade jag på janssons, men blev lite besviken - den är godare hemma.

      Hoppas du inte längtar ihjäl dig innan torsdag!

      Radera