torsdag 9 augusti 2012

Många turer, utan tur...

Under sommaren i Gnarp hann vi besöka några loppisar och auktioner. Däremot inhandlades inte mycket för egen del, utan jag agerade mellanhand och handlade mest till älskade mor.

Det jag fick med mig hem var 4 ramar i metall, för att öka på min redan översvällande samling.

Ena ramen visade sig passa alldeles utmärkt till mitt Lars Nyman-tryck, så numera hänger den så fint i köket:


Sedan har ett mysterium fått sin lösning: Jag rånade vår sommarstuga på två koppar med fat - de är alldeles perfekt gjorda för att dricka te ur. Jag efterlyste ursprunget i följande inlägg. Och nu, snart 2 år senare läser jag om dem på två andra bloggar: Loppista och La mômes-old fashioned. Roligt att äntligen hitta något att kunna söka efter.

3 kommentarer:

  1. Gamla fina ramar är alltid tjusigt att hitta, jag blev så glad när jag hittade en som passade perfekt till ett gammalt foto på mamma och mormor från 50-talet.
    Snyggt Nyman-tryck du har med!
    Har läst igenom dina senaste inlägg nu och det låter som ni haft en härlig sommar, avkopplande - precis som den ska vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror det är omöjligt att ha för många ramar! :)

      Sommaren har varit underbar, trots regnet. Nu får vi bara hoppas på en lika underbar höst, men med mer sol och mindre blött...

      Radera
  2. Gamla ramar är toppen och dessutom brukar man kunna få dem till en billig peng.

    SvaraRadera