måndag 6 augusti 2012

35 år

Idag började sambon om att jobba efter veckor av semester och föräldraledighet. Efter jobbet, som slutar 16.00, skulle han hem, snabbt - kasta i sig mat - packa fotbollsväskan - och åka iväg på match. Allt inom en halvtimme. Därför kändes behovet av sällskap stor, med tanke på mitt tillstånd.

Jag ringde mor och hon lovade att de skulle kunna komma och vara med mig om det skulle gå en propp.

MEN, det var ju inte vilken dag som helst. Det var deras 35:e bröllopsdag, och istället för att åka och äta gott på tu man hand, fick de istället dröckt faijt-dotra.

Då tog jag tag i saken och gjorde en festmåltid i form av sushi.

Så nu sitter jag här: Ensam efter att de åkt och väntar på sambons återkomst - tjock, mätt och lycklig. Tack mor och far för en trevlig och härlig dag!

Vi fick dessutom go-väder! Lovely!

Inte nog med att vi ätit och mått gott - jag och mamma hann dessutom göra loppisarna osäkra. På Knut'n hittade mamma tre krukor, men på den andra inne i "city" där hittade jag mycket roligt! En läcker kjol för 30:- och tre skärp för sammanlagt 30:-. Ett av skärpen och kjolen är mina, de två andra fick dottern och systerdottern.




Försökte mig på att ta en profilbild med kjolen på, men med T-rex-armar är det inte lätt. Får be sambon om hjälp när han kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar