tisdag 19 juni 2012

Cravings

Under dessa 7 månader som magen växt har även suget efter sushi växt. Tyvärr har vi inte haft möjligheten att åka till en sushibar. Och i sann själv-är-bäste-dräng-anda, gjorde vi sushi för att fira sambons godkända kurs.


Det finns verkligen inget godare än syrlig gari och salt soya i kombination med alger och god fisk. Men med mina gravidhormoner skulle jag nog kunna trycka i mig garin och soyan utan det andra. Ca. 55 maki's minskade drastiskt till 15, och med tanke på hur mätt jag var skulle jag misstänka att jag åt 35 av dom.

Sushi är väldigt lätt att göra själv, och om man handlar på en asiatisk affär kan man komma över ingredienserna till ett mycket bättre pris.


Grattis älskling till den färdiga kursen. Dags för nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar