lördag 14 april 2012

Äntligen!

Nu är toaletten äntligen klar! Bara lite småfix UTANFÖR toaletten, men allt inuti är färdigt. *Happy dance*

Tog premiärduschen igår, och i skenet av dämpade spots såg duschvattnet ut att glittra. Det var så poetiskt så jag började gråta - som Eddie Meduza skulle uttryckt sig.

Glädje!


Min fina loppisspegel fick ny plats.


  

Före påsk vann jag ett bud på Tradera. En Iris-rosa, guld-fjärilsprydd tapet för hela 12 kronor. När hon fick paketet sa hon: "Jag har beställt Hello Kitty-kläder". Men blev lagomt glad när det var två rullar papper. När jag vecklade ut tapeten utbrast hon: "En TAPET! Till mitt rum!" Jag måste bli bättre på att se lyckan i alla tillfällen som ges!


Igår åkte vi till stora staden och shoppade lite småsaker till huset. Vi stannade till på myrornas och jag skulle leta mig lite lämpligt stora kläder. Men icket - Både sambo och dotter hittade kläder, jag blev istället övertalad av sambon att köpa en liten väska.


En väska med en symaskin, min för endast 175:-. Testrundan får vänta en stund, tills ryggen blir nog bra att bära den på plats.

2 kommentarer:

  1. Åh! Du förstod väl att jag skulle nappa på detta inlägg ;) Superduper fint badrum, mycket mycket fint! och 175 riksdaler för en sådan raritet är ju guld värt :) Vilka klipp du gör!

    SvaraRadera
  2. Så fint badrummet blev! Och härligt att det äntligen är klart! Efter förra årets stambyte vet jag hur hemskt det är när man är mitt uppe i renoveringen...
    Tapeten var ju ett riktigt kap - en sådan lycka för din dotter för några fjuttiga kronor. Det är tacksamt det! :)
    (Föresten, har mailat över min adress till dig för länge sen, kom det inte fram? Jag provar igen, håll gärna utkik i skräpmailen för mina mail har tyvärr en tendens att hamna där...)

    SvaraRadera