söndag 27 februari 2011

Second hand-tossor

Änt-lig-en!

Som jag har kämpat med dessa, eller rättare sagt, som jag har kämpat med att orka göra dessa. Sedan jul har jag virkat, efter en tossa avtog orken och motivationen. Men nu, nu är de färdiga! Garnet är fyndat på Knut'n och kostade 10:- för en hel härva. Knapparna är från mors knappsamling, så det är ett par riktiga second hand-tossor. De är till det senaste tillskottet i familjen Stenlund, en liten tös som vi tyvärr inte hunnit se ännu.

Lite stora, men tösen måste ju få växa in i något också.




Uti mellan har jag hunnit med att sticka en sån där modern rund halsduk. Den blev klar igår, och jag är så förälskad i garnet. Köpt på Malå-marknaden för 75 kronor/styck - 290 maskor; stickade på rundstickor. Det gick bara åt ett nystan, så jag har två kvar.


Vad blir nästa projekt tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar