måndag 22 april 2013

I don't care...

För två veckor sedan besökte vi en stor butikskedja, som säljer allt ifrån kläder, musik, böcker, smink, leksaker till inredning. Och deras balkong for display hade en stor glasflaska som inredningsdetalj. Jag blev intresserad av denna, eftersom jag: 1) skulle tycka det var snyggt i mitt orangerie (måste uttalad med fransk brytning) och 2) ofta ser såna här flaskor på second hand och loppisar.

Priset? Gulp! 699 surt förvärvade slantar ville de ha för den större varianten.

Givetvis är det helt emot mina principer att köpa något till överpris, som jag med lite eftersökning kan få betydligt billigare.

Redan veckan därpå hittade jag två stora flaskor, med tillhörande bärkorg, för 125:-/styck på Myrorna i Skellefteå. Jag tänkte en liten stund, men valde att inte så till. Dessutom var båda korgarna illa däran.

Så idag; Knut'n levererar igen. En 25-liters flaska, lika stor som de andra, med en fräsch korg. Och här kommer det bästa: 60 kronor = success!

Det är så härligt med återbruk!

...I love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar