onsdag 11 januari 2012

2011 Topp 5

Sent omsider, nu listar jag de fem bästa inköpen - möbelmässigt, som gjorts under året 2011. Småfynden är många och inte bortglömda. Kan ni gissa vinnaren?


På plats 5 hamnar den trevliga dagishyllan (75:-), som med lite färg och tapetbitar blev perfekt i skrutts rum.


Den snöpliga fjärdeplatsen knep den snurrande hängaren för 20 kronor. (den mintgröna 75-kronors-väskan är ett högre rankat fynd - men på en annan lista)


Third place: Sminkbordet från Knut'n. Inte bara katta som upps-katta't...


Årets andraplats tilldelas de två fantastiska lampor jag hittade på Knut'n. Totalt 450:- för båda (dyrt i Josefin-mått mätt, men ack så sköna och flitigt använda!)


Årets förstaplats är odiskutabel. Inga av dessa möbler hade blivit våra om det inte varit för att vi köpt hus. Och vilket hus sen! Jag myser varje gång jag kommer innanför dörren. Wherever I lay my hat - gäller inte längre... (förresten har jag glömt min mössa i Gnarp). Byggt i slutet av 50-talet - snacka om second hand-fynd!



2012 har mycket att erbjuda; loppisar, Knut'n, auktioner, second hand-butiker. Men nu närmast väntar en renovering av toaletten som kräver sina slantar, så det blir att hålla i pengasäcken hårt.

4 kommentarer:

  1. Mycket fina fynd och det känns som att Knut'n är ett ställe man gärna skulle vilja besöka! :)

    SvaraRadera
  2. Trillivippa: Absolut! Men förstår om det känns långt! =)

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att ditt hus är nummet ett: Det passar nog perfekt ihop med din skaparglädje och ger dig inspiration för dina intressen!!
    Men din vägglampa var åxå grym! :)
    Ja, det är nog tur att jag inte bor kvar så du får ha Knut`n för dig själv!!*ler*

    God retro-fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack för att du bor på avstånd! =)

      Radera