onsdag 28 december 2011

Den samiska patienten...

Jag sprider julglädje hos svärfars: Hostar julsånger i takt med min höga puls.

Nedrans lättlurade sinne! "Är huvet dumt får kroppen lida." Men i mitt fall får huvudet en släng av kroppens smärta, i detta fall i form av en schangdobel huvudvärk av allt hostande.

Firar nyår i Gnarp, sedan bär det av uppåt landet.

Idag har skrutt testat sina ny-gamla skridskor (köpta på Säcken i Gnarp) som hon fick i julklapp av farmor.

Nu är det framsida-stupaläge på soffan - Laddar inför mellandagsslagsmål på Birsta imorgon.

3 kommentarer:

  1. Magdalena Söderlund29 december 2011 kl. 09:15

    Birsta är inte att leka med i febersammanhang...bin there done that! God fortsättning och hoppas du hinner piggna till innan du ska shoppa loss....ett glas whiskey eller sju kan ju annars göra susen....då gärna just innan du landar på Birsta (förutsatt att du inte kör ;) )

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Lite bättre är det, men det tackar jag inte Birsta för. Hade tur med folkmängden, vi behövde aldrig armbåga oss fram.

    Magdalena: Jag misstänker jag skulle bli sju resor värre om jag drack whiskey - kändes dumt att spä på med spysjuka på förkylningen! Men tack för tipset; Jag sa att jag druckit så jag slapp köra! =)

    /Josefin

    SvaraRadera