onsdag 30 november 2011

Nu var det jul här i vårt nya hus...

Lite bilder av pysslet vi sysslat med på Badhusgatan:

 Vi band kransar med material vi hittade runt knuten...



 Olika stora lingon-kransar, men vad gör det?

 Med videsly fixade jag stommen, och klädde den sen med granris. Sambon och skrutt bestämde layout:en på bollarna och sedan knöt jag ihop säcken med glitter och rosett.



 Mina udda ljuslyktor gör sig utomordentligt bra på spismanteln!

 En pepparkaksbrun gardin, som fått från Knut'n. 20 kronor. På bänken syns mina övervintrande hyacinter och amaryllis. Vi får se om det händer något, eller om det är dömt att misslyckas. Kanske får juldoft i april...

 Första advent har varit uppskattat! Och Iris har gjort en egen ljuslykta på dagis.

 Hade en drös färggranna kulor som nu samlas i en 75kronors-glasburk från Knut'n.

Här är dagens stora glädjeämne! En av mina nektarinkärnor har börjat gro! Oh vad spännande det ska bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar