onsdag 17 augusti 2011

Extreme möblemang make over

Hittade en, av dagis, uttjänad bokhylla på Knut'n för sisådär 75:- (prutade från hundra) med blåmålade lådor. Kände att här hade jag möjligheten att fixa till och hotta upp ordentligt.

Köpte waijt-måla (som min käre far skulle ha sagt det på engelska) och miniroller. Sedan finns måleributiken.se där man kan beställa hem tapetprover (de två första gratis) och då blev det en tapet från Pip collections.

Dessutom hade jag ett gammalt sängbord som också fick genomgå en transformation med målarfärg och tapet. Sist ut tapetserade jag lådorna på en gammal hederlig Ikea-byrå. Allt med mycket gott resultat.





Oj vad jag tycker om att pyssla! Och lill-skrutt blev nöjd - och då är mamma nöjd! I dessa lådor ryms allt från maskeradkläder, mjukisdjur till bilar och muttrar.

3 kommentarer:

  1. Kul när man gör om saker som annars passerat bästföre-datum!

    Jag har en fråga, hur fick du till FB-gillaknappen i inläggen? Jag har inte lyckats få till det alls!

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt, verkligen inspirerande! Börjar genast fundera på vilka möbler jag skulle kunna tapetsera lite... :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att se!
    Ett välkommet avbrott i allt det vita och bruna.

    SvaraRadera