söndag 19 april 2009

Myssöndag

Efter en fullspäckad helg finns det inget skönare att tillsammans med guuben och lyssna på Howlin' Pelle sjunga Unchained melody... Snygg!

Helg har det ju varit ända sedan skärtorsdagen egentligen. Det har inneburit shopping i Arvidsjaur (typiskt att second handen var stängd!), långhelg i fjällen, skidåkning på skaren, Napoleon Dynamite (LOVE IT!!), shopping i Lycksele (där var åtminstone 2 second händer öppna = FYND), 30-års-kalas, och idag mys med nära och kära.

Fynden i Lycksele var två längder gardiner, ytterligare två längder jag gav till födelsedagsbarnet: Errajka (där finns bilder på de söta gardinerna och även det kassetband som låg och bara väntade på att bli uppköpt). Förutom gardiner och kassetter hittade jag en kostym som såg så fin ut. Jag frågade expediten i kassan vad den kostade, eftersom jag inte hittade en prislapp. Jag tänkte; en hundring är den då värd. "-Det är ju fast pris på kläderna, och en kostym kostar 125:-, men eftersom det är halva priset blir det 63:-...) Sextiotre kronor... Jag kvävde det segertjut som vällde upp från halsen, än var det inte läge att släppa ut ett vrål i klass med Ronjas vårskrik, jag hade ingen att testa den på för att se om den passade sambon. Jag chansade och provade den själv. Och den var ungefär de mått som han har, men SEXTIOTRE KRONOR! det går ju bara inte att låta bli. Så jag köpte den och gick nöjd ut i bilen. Väl hemma fick sambon prova den, och Oh my gaaaawd I'm goooood! Den satt fin-fint *mental high-five*. Mest av allt gillade jag den lilla västen som smickrande omslöt hans håriga bringa. *Grrrr*

Han invigde västen i helgen, och trots att han var snyggast på stället tyckte jag omåttligt synd om den stackars tjej som fick utstå hans påhopp under Maskinens låt: Alla som inte dansar är våldtäktsmän. Då hade han, med händerna i fickorna, stått halvhukandes över en tjej och flåsat henne i örat. Han blev bortknuffad (do I have to say anything more?). Men det var det vackraste jag varit med om! Tänk vilken underbar karl jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar